fredag 12 mars 2010

Riltiga män åker inte till Thailand–igen!

Jag nu är vi där igen! GP ; Ett 40-ta Svenska män undersöks av rikspolisen, de misstänks för att ofta åka till sydostasien för att utnyttja barn sexuellt. Pedofiler helt enkelt. Jag har tidigare skrivit om kvinnor som svenska män tar med sig hem och när dessa ställer krav blir de utslängda. Det blev en infekterad "debatt" i bloggen. Jag har svårt att förstå hur så många kan försvara dessa beteenden? Vad inom mannen ger honom rätt att kränka människor, var de än kommer från i världen? Är de förutom att vara pedofiler och manssvin också fascister? Hänger det ihop?

22 kommentarer:

  1. Jag är sedan 10 år gift med en Thailändska. Hon vill gärna åka till Thailand för att träffa sin släkt. På dessa resor följer jag gärna med, det har blivit åtskilliga. Är jag ingen riktig man ?

    SvaraRadera
  2. dumma dig inte, det vet du väl själv om du är?

    SvaraRadera
  3. Vilken idiotblogg. Snacka om att dra alla över en kam. Skärpning

    SvaraRadera
  4. Enligt bloggförfattaren är jag tydligen inte det.

    SvaraRadera
  5. Skärpning! läser ni inte mer än rubriken? Jag vet fortfarande inte om du är man, är du själv tveksam?

    SvaraRadera
  6. Pedofiler har nästan alltid ett impuls-beteende som gör att de i många situationer har svårt att hindra sig själva från att begå övergrepp. De är självfallet ansvarliga för sina brott ändå. Men det som behövs är stränga straff för de icke-pedofiler som hjälper till när dessa brott begås.

    10 års fängelse för medhjälp till pedofili-brott hadde varit önskligt. Många "duktiga" pedofiler, sådana som tänder på barn men springer hem och gömmer sej eller till psykologen när de får stånd, har nog lättare att behärska sig om pedofili är något bortgömt som inte går att ta med sej på hotellrummet, baren eller stranden.

    Om hotellägare förbjuder främmande barn på hotell i Thailand, därför att de är rädda för att hamna i fängelse, skulle det nog hjälpa, åtminstone lite grann.

    SvaraRadera
  7. Men det kanske är mer än en impuls att sätta sig på flyget till Thailand för att knulla småbarn, annars har du väl rätt i det du skriver...

    SvaraRadera
  8. perjohannes@hotmail.com12 mars 2010 kl. 15:31

    Jag gifte mig idag i Rayon Thailand.
    Vi bosätter oss här eftersom jag inte klarar av dessa inkompetenta människors expertutalande, folk som på sin höjd har varit här på någon billig jävla chartersemester.
    Per

    SvaraRadera
  9. Grattis! Jag antar att din fru inte är minderårig. Vilka experter är det du inte orkar med?
    Jag tror dessutom att de män som åker till Thailand för att köpa sex eller barnsex tar billiga resor dit, charter till och med, eller vad tror du?

    SvaraRadera
  10. Så intressant att höra att jag inte är någon riktig man. Hemska tanke, jag hade t.o.m. besök från Thailand nyligen och kan ni tänka er så förfärligt, det var en kvinna! Att hon sedan är akademiker på en hög position och tjänar mer än jag passar antagligen inte i din förenklade världsbild. Korkade och generaliserande åsikter om thailändskor och svenska män verkar t.o.m. svenska konsulatet i Bangkok ha, för de verkade vilja göra allt för att hennes turistpengar inte skulle komma Sverige till del. Hon har besökt många konsulat under åren och aldrig tidigare blivit så illa behandlad.

    Jag glömde att tala om att jag var i Kambodia för några år sedan också. Trot eller ej, men jag har ALDRIG sett barnprostitution i något av dessa länder. Kan det möjligen bero på att jag heller inte har letat efter det? Det närmaste jag har kommit var en svensk man gift med en thailändska som berättade att det hände att korkade skandinavier trodde att han hade köpt sig ett barn när han var ute och gick med sin dotter... Alla dessa idiotiska fördomar orsakar mycket skada. Ska hundratusentals svenska män som jämte hundratusentals svenska kvinnor besöker Thailand behöva skämmas för att det finns något 40-tal eller 100-tal (?) som utnyttjar barn. Tror inte det... Väx upp!

    SvaraRadera
  11. Väx upp? Från vad? Jag anklagar inte dig eller (100000 Svenska män) för att vara pedofil pederast eller fan och hans moster. Ja, nog är det en provocerande rubrik men undertonen, OM man läser resten av texten, är lätt att förstå; RIKTIGA MÄN ÅKER INTE TILL THAILAND OCH KNULLAR SMÅBARN! Jag vet inte, men det kan både du och din rika kvinna hålla med om eller?
    Lite besvärande är det att du hemfaller till sådant tjafs som "jag har ALDRIG sett barnprostitution i någon av dessa länder", det blir ju faktiskt lite barnsligt, till det måste jag säga; väx upp!
    Vad anbelangar konsulatets brister får du nog ta det med UD, jag kan inte hjälpa dig.

    SvaraRadera
  12. Har varit i asien.(filippinerna, indonesien och sri lanka) Den som påstår sig varit där och inte sett barnprostitution måste vara blind. Vuxenprostitution är vanligare, men har man tackat nej ett antal ggr får man genast ett förslag om minderåriga, av valfritt kön.
    Kort sagt ett paradis för den som vill köpa sex.

    SvaraRadera
  13. Det är så roligt att se Havanna Star bli uppläxad gång på gång. Jag njuter av denna blogg ibland...haha

    SvaraRadera
  14. Nej, havanna star har aldrig blivit uppläxad. Det är alldeles för klena argument för det, men du får gärna njuta ändå...

    SvaraRadera
  15. Frågan tycker jag inte om jag uppfattar mig som riktig man utan frågan för mig är hur andra efter att ha läst vad du skriver uppfattar mig och allra mest hur de uppfattar min fru.

    SvaraRadera
  16. Nej naturligtvis handlar det inte om du är en man eller inte...
    De som tittar snett på dig eller din fru på grund av era ursprung är människor som på grund av ovilja eller okunskap är oförmögna att se igenom fördomar eller lutar sig mot sina fördomar för att det känns tryggt eller stämmer med ens förutfattade mening. Det är naturligtvis rent åt helvete! Jag tror inte att människor förändras åt det ena eller andra hållet av det jag skriver. Saker kan alltid missförstås, men vid vägens slut är det man själv som är ansvarig för sina egna uppfattningar.
    Jag skriver mot förtryck, jag skriver mot fördomar och orättvisor. I bland är jag spetsig och provocerande för att möta upp "motståndarnas" rent ut sagt vedevärdiga retorik. Men jag tycker att jag håller mig på rätt sida.

    SvaraRadera
  17. Det är väl utmärkt att du skriver om förtryck, pedofili som väl alla normala människor avskyr, men nu tycks det vara politiskt rätt att upplysa om att alla Thailändskor är citat köpefruar, horor mindre vetande m.m. Vet ju att du inte menar så men som du själv säger människor som är okunniga och som aldrig varit i Thailand nästan dagligen matas med dessa fördomar, det tror i alla fall jag inte öppnar deras ögon utan hellre spär på den ev. fördomen de redan har.

    SvaraRadera
  18. Vuxna människor måste ta eget ansvar. Man kan inte tro att människor byter åsikt av en blogg. Jag skriver inte att alla kvinnor som härstammar från Thailand som bor i Sverige är "köpekvinnor".
    Alla människor bär på fördomar, och det är var och ens uppgift att bearbetat dem och ifrågasätta dem i varje möte med "det främmande". Gör man inte det hemfaller man till fientlighet som grundar sig på rädsla. Det är tråkigt att det är så.

    SvaraRadera
  19. raka rör: "Riktiga män bloggar inte!"
    Anonym: "Jag har bloggat i 10 år. Är jag ingen riktig man?"
    raka rör: "dumma dig inte, det vet du väl själv om du är?"

    För övrigt är "raka rör":s påstående om att "RIKTIGA MÄN ÅKER INTE TILL THAILAND OCH KNULLAR SMÅBARN!" meningslöst nonsens och visar bara att raka rör inte vet särskilt mycket om Thailand. I Thailand åker du i fängelse om du har sex med någon under 15 år och kan dessutom bli åtalad om du har sex med någon mellan 15 och 18 år. "raka rör" förstår kanske inte att många asiatiskor ser mycket yngre ut än vad de är eftersom de ofta är små, men kan man inte skilja på småbarn och kvinnor så tror jag dock att problemet är större än så. Du har aldrig sett det du skriver om, eller hur? Och om du mot förmodan - hemska tanke - hade sett något dyligt, varför ringde du då inte till polisen? Nej du, dina fantasier om Thailand är tyvärr större än dina kunskaper. Har rest en hel del i Thailand som ensam man.

    SvaraRadera
  20. Nä troligen är du ingen riktig man.
    Okej, anonym säger att eftersom det är straffbart att ha sex med minderåriga i Thailand så förekommer det inte. Bra, du är trovärdig....
    Och skulle det förekomma beror det på att asiatiska kvinnor är "små", alltså får de skylla sig själva. Fantastiskt…
    Jag förstår att du rest till Thailand som "ENSAM MAN"...
    Stick!

    SvaraRadera
  21. Ska jag sticka för att jag har rest till Thailand som ensam man? Och vad menar du med att du förstår att jag rest till Thailand som ensam man? Får man inte det? Menar du att om jag inte har någon flickvän eller kompis som det just då passar för att resa till Thailand tillsammans med mig så får jag inte resa till Thailand? Varför? Har du något speciellt emot män som gillar god mat, solsken, billigt leverne, underbara stränder, buddhism och bergsvandring?

    Vilka länder är enligt dig godkända för en ensam man att resa till? Inser du inte själv det tokiga med hur du tänker? Du verkar proppfull av konstiga fördomar. Varför? Vill du själv resa till Thailand men är rädd att någon ska tro att du letar sex eller vad ligger egentligen bakom din minst sagt hårresande attityd? Det bästa för dig vore nog att du tar första bästa charterflyg dit och försöker njuta av och lära dig något om det land du skriver om.

    Varför skriver du att jag har sagt att asiatiska kvinnor får skylla sig själva för att de är små? Vad pratar du om egentligen? Det har jag inte sagt. Jag sa att att jag aldrig sett småbarn försöka sälja sex i Thailand. Tror du på allvar att medelsvensson-mannen (ensam eller inte) reser till Thailand för att ha sex med småbarn? Helt absurt.

    Självklart har jag sett kvinnor försöka sälja sex och eftersom jag rest som ensam man i Thailand så tror du alltså att då har jag köpt sex (eller vad du nu menar) - eller ännu värre, köpt sex av småbarn (vart man nu gör det...)? Ingetdera har jag gjort. Eller vad menar du? (Att det sedan är lagligt att köpa sex i de flesta länder, inklusive i varje grannland runtomkring oss utom Norge är kanske irrelevant, så varför dessa attityder om just Thailandsresenärer - jag försöker förstå hur du tänker. Jag menar, VARFÖR skulle jag jag resa ända bort till Thailand om det var DET jag ville ha?) Ledsen, men det är DU som kommer med en massa underförstådda anklagelser (eller hur man nu ska tolka din märkliga attityd). Det betyder att bevisbördan ligger hos DIG, inte hos vanligt folk som åker på semester till Thailand. Nej du, en RIKTIG man reser till Thailand närhelst det passar honom - ensam eller inte - och struntar i idiotiska föreställningar som denna blogg är ett skrämmande exempel på.

    SvaraRadera
  22. Vafför är det på detta sättet???
    Vad är så svårt att förstå? Att jag ogillar att män åker till Thailand för att köpa sex av småbarn? Jag ogillar även de som förringar att detta förekommer (som du gör) Jag ogillar om "medelsvensson" gör det eller någon annan. Jag ogillar om män köper sex varhelst i världen oavsett om det är lagligt eller inte. Du, jag skiter vart du åker och köper sex jag föraktar det beteendet överallt. Är det klart nog för dig. Om dig eller andra åker till Thailand utan att köpa sex har jag inte uttalat mig.
    Du ska sticka för att du implicerade att sexhandel inte var något problem. Jag gjorde mig lustig på din bekostnad för om man står för åsikten att sexhandel inte är något problem och har attityden;-barnsexhandel "Har jag då aldrig hört talas om" så tror jag att man blir ensam, för det är en mycket korkad attityd....
    Det ligger inget hos mig, bevisbörda eller något annat. Jag står fast vid det jag tycker bevis mot sexköpare ska polisen rota fram och jag föraktar män som köper sex överallt.
    Adjö

    SvaraRadera