tisdag 2 mars 2010

Svar på tal kapitalist-kramare!

Marie Demker skriver i SVD att "Tågkaoset är bara statens fel" och det håller jag med om. Jag har hela tiden försvarat SJ på denna blogg. Därför försämrades mitt humör lite när jag läser följande i artikeln:"Bloggosfären och de sociala medierna kokar av indignation över SJ, Banverket, regeringen och vem som än råkar komma i vägen för den samlade vreden."
Jag mulnar för detta innebär att hon inte har läst denna blogg. Inte hittat till dessa inlägg: Kollektivtrafik
Ett annat citat att märka från artikeln är följande:
"Sveriges välstånd hänger på statens ansvar för en nationell infrastruktur"
Så kom igen nu era patetiska neoliberala dollarkramare vad sa ni nu då!
Och Tack Marie för klarspråk i en liberalpolitisk korrekthetssjuk värld!!

3 kommentarer:

  1. Vi dollarkramare skulle exempelvis kunna påpeka att banverket och SJ är 100% statliga och har monopol på att bygga, underhålla och driva järnvägen. Vi skulle också kunna säga att vi inte är för överraskade att SJ/banverket inte är undantaget den arroganta inkompetens som kommer av att deras kunder inte har något val än att nyttja deras tjänster.

    Det finns bara en vettig sak i Marie Demkers artkel - rubriken.

    SvaraRadera
  2. No, det är ett Aktiebolag.
    Kunderna har val, andra bolag… eller för fan knalla Linda! Tjacka spikskor och dra!

    SvaraRadera
  3. "arroganta inkompetens"
    Oh, tror du ska åka i egen regi Linda... Patetiskt...
    Åk tåg i Tyskland, USA eller var som…
    Du får ingen sådan service som hos SJ

    SvaraRadera