måndag 22 mars 2010

troll i solen spricker!

Vad vad det jag sa, kunde jag kanske ha sagt… SVD
Det utanförskap som har skrämt alliansen är nog deras eget efter valet i höst. Men vad hade de väntat sig, med en människofientlig politik vilande på en förlegad tro på "den ekonomiska människan" så kan det ju bara gå åt skogen. Det är dags för en nystart nu och att lyfta blicken mot en politik som tar ansvar för människor in i framtiden. Det gör inte de borgliga partierna, det kan de inte, deras ideologi är inte gjord för det.

7 kommentarer:

  1. Ja, för höjda bidrag, pekpinnar, överförmynderi och fler jobb i offentlig sektor som bekostas av privata är ju verkligen en nydanade politik som tidigare varit sååå framgångsrik. Har vi tur kanske vi kan få återgå till bara SVT och SR med, som på den "gamla goda tiden".

    SvaraRadera
  2. Svt och Sr låter som en bra grej, vi slipper en djävla massa skit helt enkelt.
    För övrigt driver du iväg, tror du att jag pratar blockpolitik?
    No!

    SvaraRadera
  3. Med tanke på att varken socialdemokraternas, vänsterpartiets, eller miljöpartiet har en ideologi eller politik för en hållbar invandringspolitik så tycker jag inte man kan kritisera alliansen. Ingen av de svenska partierna har en hållbar invandringspolitik, inga röda och inga blåa partier om du så vill. Det är våran inställning till fördomar och förutfattade förståelse om andra kulturer som leder till en misslyckad integration. Jag har sett följderna av både socialdemokraternas politik såväl som moderaternas, lika åt helvete båda två. Ska vi ha en lyckad integration måste vi jobba på våra fördomar och inte skapa "vi och dom" grupper i samhället. Men du Linda (AKA Havanna Star) går ju som vanligt till attack mot alliansen, allt är deras fel. Så gör endast en person som är blind för verkligheten och kört fast i politiska ideologier, styrs hela din vardag av detta faktum?

    SvaraRadera
  4. I nuläget kan man knappast kritisera några andra än alliansen eftersom de har regeringsmakten. Vi får väl se efter september...
    Ingen av de etablerade partierna har en fullvärdig syn på invandring och integration, det håller jag med dig om. "Vi och de andra" perspektivet måste varje individ arbeta med individuellt, men också från ett samhällsperspektiv. Jag är för fri rörlighet för människor. Människan ska vara lika fri som kapitalet.
    Jag är icke blind, jag ser vilket håll alliansens politik drar; åt ett än värre "vi och dem". och jag gillar det inte. Makten får stå ut med att bli häcklad vilken färg den än har, Einstein. Och vad är verkligheten, ett objektivum??
    Linda? Gripet ur luften, vem är det?
    Ganska kul... he.... Linda har aldrig någon kallat mig förut, är det en komplimang?

    SvaraRadera
  5. Härligt, då har vi funnit "common ground" så att säga. Ja, verkligheten bör åtminstone ses på med ett "objektivum", allt annat vore väl ganska osmart. Hmm, har för mig att en annan debattör kallat dig för detta, kanske hjärnspöken. =)

    SvaraRadera
  6. Men objektivumet ser olika ut beroende på från vilken position man betraktar världen från…
    Nä, ingen linda här… Någon har försökt med Hanna, men det stämmer inte heller. men, men, kärt barn har många namn…

    SvaraRadera