måndag 15 februari 2010

Ge Birro Terapi - samla pengar

Är det här inte något av det mest patetiska man kan tänka sig. En homofod TV-poet skriver ett öppet brev om sin orättvisa behandling i Let's Dance, det riktigt dryper om psykoterapibehov hos pojken. "Jag har fått ettor när Willy har fått fyrar. Jag har blivit hånad, förlöjligad och verbalt nedslagen av en man som jag inte ens skulle bjuda på en kopp kall kaffe."
Stackars Birro, det kan inte vara lätt att vara Poetslacker och besserwisser och samtidigt vara offer för bedömning i direktsändning. Hans TV-poem kan bäst jämföras med Anton Glanzelius fotbollspoesi, om någon kommer ihåg dem när det begav sig. Kanske finns plats för dig också Birro, på TV4:as avdelning för "riktiga skitprogram".
Ett citat till från Marcus:
"Förra helgen fick jag samtal från cheferna om att jag måste träna mer. En del hade till och med varit inne hos Helena i logen och klagat på att vi tränat för lite. Jag hade den veckan fyra andra jobb på andra ställen, och hemma väntar hela tiden en gravid flickvän och en ettårig son. Tonen var barsk. Samtidigt kan Irving missa två måndagar i rad i träningslokalen där han ska vara för att hjälpa paren med dansen inför veckan."
Visst är det fantastiskt? Och det är på sant!
Det lär finnas hopp får vår civilisation med ibland undrar man om i är värda något...
En gång till :"hemma väntar hela tiden en gravid flickvän och en ettårig son". Och Birro tror alltså på fullt allvar att den plats där han bäst behövs är i Let's Dance?
Moget grabben, vi tar alla det du skriver och säger fortsättningsvis på FULLASTE allvar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar