tisdag 2 februari 2010

Maud Olofsson är populist

Hur låter det här:

Jag köper aktierna av honom samma dag som affären avslutas och bara om affären med Saab blir av, för jag vill inte köpa ut honom om inte affären går i lås.

Ser du en risk i att affären inte blir av?

Ja, det är fortfarande en risk för EIB tittar nu på vår ansökan. Och alla tror att vi får det lånet, men ingen kan försäkra oss om att vi verkligen får det.

Jag vet inte hur ni tänker men jag tänker inte köpa SAAB idag....

Vi bor i en bananalliansrepublik... Maud Olofsson sa angående Saab och statligt ägande för en tid sedan att: "jag är glad att jag inte äger en bilfabrik". Lustig inställning hon har till "skattebetalarnas" pengar. Hon har också sagt att; "Staten ska inte äga företag, det ska de göra som kan driva dem". Vilket också är en mycket märklig inställning, som ett eko från forntiden. Ägande har inget med drivande att göra.

Maud är en fetpopulist, dessutom en maktfullkomlig sådan.

Läs SVD

GP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar