måndag 22 februari 2010

skott-pengar?

Men hela tiden! Det börjar bli tjatigt. Ja, det snöar! Norge och Finland har problem med tågtrafiken och Sverige.
Vem bryr sig. Ta det lugnt... vi har vintertid…
Eller har jag fel? Innebär inte vintertid att allt får ta lite längre tid eftersom det är generellt svårare att ta sig fram i snö. Det är ju högst naturligt att det är så. Och jag tror inte att vi kan komma runt det hur mycket vi än planerar. Vi får( huka er nu kommer det!) ANPASSA OSS!!
Läskigt va? Sitt nu på tågen och sura och förbanna SJ. JAg är glad at det finns tåg i Sverige som går relativt fort och säkert och ofta punktligt. Framför allt är det miljövänligt! Tänk på det...
Och blir du av med jobbet, se det som en merit. Och gläd dig att komma bort från en så vissen arbetsgivare! SVD AB DN

6 kommentarer:

  1. http://iengalaxlngtlngtborta.blogspot.com/2010/02/skott-pengar.html

    SvaraRadera
  2. Men Einstein. Visst kan man bli irriterad när naturen sätter käppar i hjulen för det man planerat. men är det vinter får man väl planera efter väder liksom. Min poäng är att vi tror att vi styr naturen fullständigt och jag tror inte det är bra. Livet går som på räls kan man säga och ibland är det is i växlarna, Okej? Dessutom, lite ångest skadar aldrig.

    SvaraRadera
  3. Precis min poäng, jag tror folk planerar i förväg efter väder i större omfattning än du verkar tro.

    SvaraRadera
  4. Nej inte eftersom folk blir så irriterade varje gång det kommer snö och tåg blir försenade. Betänkt att 80% av tågen faktiskt kommer i tid. En mer avslappnad inställning till sin egen betydelse kan vara på in plats. Väldigt få av oss behövs egentligen personligen på våra arbetsplatser...

    SvaraRadera
  5. Är du medveten om vad du precis skrev? Du generaliserar alltså hela svenska folket när de förståeligt blir irriterade på grund av förseningar i kollektivtrafik samt tågtrafik? Undrar vad du skulle säga om en hantverkare du beställt inte dök upp för att han inte personligen behövde vara på arbetsplatsen...

    SvaraRadera
  6. Nä eftersom det går lika bra med en annan, bara den kan svinga en hammare...

    Jo, jag är medveten om vad jag skriver och jag tycker inte synd om folk för att de blir försenade i kollektivtrafiken. Jag tycker däremot synd om de som borstar snö från spåren...

    SvaraRadera