måndag 15 februari 2010

SD = Sällan Där

Angående debatten om SD kan det vara intressant att ta del av vakanta stolar efter valet och vakanta stolar nu. SD sliter ju inte röven av sig direkt. Verkar inte som folk i det partiet gillar att ta ansvar.

Antal mandat (ledamöter, kommun) som inte kunde besättas direkt efter valet 17 september 2006:

ValområdePartibeteckningVakanser
BorgholmSverigedemokraterna1
HultsfredSverigedemokraterna1
KungsörSverigedemokraterna1
LekebergSverigedemokraterna1
MunkedalSverigedemokraterna1
NoraSverigedemokraterna1
SkaraSverigedemokraterna1
SurahammarSverigedemokraterna1
SvedalaSverigedemokraterna1
SödertäljeSverigedemokraterna1
TomelillaSverigedemokraterna2
UppvidingeSverigedemokraterna1
ÖsthammarSverigedemokraterna1
Summa14

Antal mandat (ledamöter, kommun) som inte kan besättas per 2010-01-15:

ValområdePartibeteckningVakanser
ArvikaKristdemokraterna
1
ArvikaSverigedemokraterna
1
BorgholmSverigedemokraterna
1
EskilstunaSverigedemokraterna
1
EslövSverigedemokraterna
2
FalkenbergSverigedemokraterna
1
FalköpingSverigedemokraterna
2
GnosjöSverigedemokraterna
1
HagforsSverigedemokraterna
1
HallstahammarSverigedemokraterna
1
HedemoraSverigedemokraterna
1
HultsfredSverigedemokraterna
2
HöganäsSverigedemokraterna
1
HörbySverigedemokraterna
1
KarlshamnSverigedemokraterna
1
KumlaSverigedemokraterna
2
KungsörSverigedemokraterna
1
KungälvSverigedemokraterna
1
LekebergSverigedemokraterna
1
LeksandMiljöpartiet de gröna
1
LesseboSverigedemokraterna
1
MjölbyMiljöpartiet de gröna
1
MunkedalSverigedemokraterna
1
NoraSverigedemokraterna
1
NorrköpingSverigedemokraterna
2
NybroSverigedemokraterna
1
PerstorpSverigedemokraterna
1
SimrishamnSverigedemokraterna
2
SkaraSverigedemokraterna
1
SkurupSverigedemokraterna
2
StaffanstorpSverigedemokraterna
1
SurahammarSverigedemokraterna
1
SvedalaSverigedemokraterna
1
SävsjöSverigedemokraterna
1
SödertäljeSverigedemokraterna
2
TimråSverigedemokraterna
1
TomelillaSverigedemokraterna
3
UppvidingeSverigedemokraterna
1
VadstenaSverigedemokraterna
1
VimmerbyVänsterpartiet
1
VårgårdaSverigedemokraterna
1
VårgårdaVänsterpartiet
1
ÅngeSverigedemokraterna
1
ÄlmhultSverigedemokraterna
1
ÖrkelljungaSverigedemokraterna
1
ÖsthammarSverigedemokraterna
1
Östra GöingeSverigedemokraterna
1
Summa
57
För det är ju det de handlar om. Andra partiers har bytt ut folk på stolarna med SD:s gapar tomma!!
Men det ska vi kanske vara glada för...
Häng dem högt!

8 kommentarer:

  1. Kan du vallagen?

    Är du medveten att en "stol" inte får tillsättas i efterhand av någon som inte stod med på en valsedel i valet 2006?

    Är du medveten om att SD inte kandiderade i många av de uppräknade kommunerna.?

    I Kalmar län gäller det t.ex. Borgholm och Nybro där vi trots att vi inte hade någon kandidat fick mandat till KF.

    SvaraRadera
  2. Om det är så tunt med folk är det väl än viktigare att de som blir valda tar sitt ansvar, eller?

    SvaraRadera
  3. Raka rör

    Du visar med din anonyma identitet att du själv inte skulle klara av att ta ansvar.

    Skall vi fortsätta så kan du ju svara på mina tidigare frågor.

    SvaraRadera
  4. Eftersom jag för tillfället är anonym just här har du igen aning om min vilja och möjlighet att ta ansvar, eller hur. Ett "tyket" påstående, som de säger i Göteborg. Jag har visst svarat. Det är ett problem att ha tunna och oansvariga led, ett problem för dem som röstar på SD och för demokratin som helhet. Det är inte ett försvar att reglerna är som de är.

    SvaraRadera
  5. Är du medveten om de hot och trakasserier som SD:s företrädare har och får utstå med?
    Om,jag säger OM SD skulle ha fler avhopp än övriga partier så är detta ingen faktor du eller likasinnade vill kännas vid. Du kanske tom tycker det är OK med hot mot demokratiskt valda personer,om de bara har "fel åsikt" enligt dig? Du har fortfarande inte svarat på Thoralfs frågor...svårt eller vill inte?
    /HenrikP.

    SvaraRadera
  6. Jag är medveten om hot, men SD är inte ensamma om att få dem. Själv har jag erfarenhet av hot mot "nysvenskar". Det är inte och får aldrig bli accepterat att hota eller trakassera. Inte i en öppen demokrati.

    Vilken fråga vill du ha svar på?

    SvaraRadera
  7. Raka rör

    Kör man med raka rör så är man inte anonym!

    Kör man med raka rör så vågar man stå för sina åsikter.

    Du har fortfarande inte svarat på min första frågor. Det tolkar jag som att du svävade i djup okunskap om hur vallagen fungerar.

    SvaraRadera
  8. Du kan tolka dig hela vägen från Kalmar till Guantanamo om du vill, du kommer inte ett steg närmre sanningen ändå. Jag tycker att du redan fått svar på din första fråga ( åtminstone implicit) men va fan; JA!

    Jag kör så det ryker och står för vad jag säger i övrigt ska du ge blanka fan i hur jag vill presentera mig själv. Stör det dig så håll till godo. Jag har inte den blekaste aning om vem du är (även om du står med namn) och jag skiter det. Här talar vi åsikter.

    SvaraRadera