söndag 14 februari 2010

Ge mig ett bud!

Ja, hur bra betalar ni för en röst, Moderater? Ge mig ett bud, jag lovar att jag ska överväga saken. Allt går ju att köpa för pengar, det är ju er ideologi, Moderater.

SVD DN Aftonbladet

Det är följdriktigt att det är Moderaterna som köper röster som ett sort slutgiltigt bevis på tesen om "den ekonomiska människan". Den våta drömmen om Darwin. Det fullödiga marknadssamhället. Då slipper man bråka om abstrakta saker som rättigheter och människovärde. Allas värde finns i börsen eller på börsen.

En varning dock, Moderater. Mitt pris ligger betydligt över en pissig hundring som medlemskapet kostar. Det kanske inte ens handlar om pengar. Men det kanske är för svårt för er Moderater att förstå.

Kanske är priser att Fredrik Reinfeldt läste in Peter Kropotkins bok "Inbördes Hjälp" på CD för att sedan fritt distribueras till alla medborgare. Kanske det skulle vara ett rimligt pris för min röst på er, Moderater. Men bara kanske.

Jag vill kanske ha en bil också (ha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar